Hello Guest! Welcome to our Website.
Something you might want to know about us.
Don't be hesitated to contact us if you have something to say.

L'esperit de la publicitat italiana, al MUVIM

| | 23/5/10
|

El passat 18 de maig es va inaugurar al Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat l'exposició L'esperit futurista a la publicitat italiana, una selecció d'obres del Massimo & Sonia Cirulli Archive, de Nova York.

Els components de Fil per Randa no hem deixat passar l'oportunitat d'acostar-nos pel MUVIM, per veure de primera ma aquest interessant recull de cartells publicitaris, escultures i documents d'índole futurista. La col·lecció, que es podrà visitar fins el 12 d'octubre, aconsegueix transportar el visitant a la Itàlia de primeries del segle XX, època en què el moviment futurista nasqué i assolí la seua major efervescència, amb l'ascens del feixisme i l'arribada de Mussolini al poder.

El protagonista d'aquest corrent artístic va estar Filippo Tommaso Marinetti, el qual va publicar el Manifest del Futurisme el 1909. Aquest moviment entengué el profund canvi que estava vivint la societat de l'època amb l'evolució de les tecnologies i la contínua expansió de mitjans de transport com l'automòbil. Marinetti i els seus seguidors traslladaren al món de l'art, en totes les seues vessants, l'obligació de l'home de combatre la seua descomposició, que vindria ancorada en les costums tradicionals, en l'anàlisi, el repòs, la lentitud i el record; mitjançant l'energia humana, l'exponent màxim de la qual hauria d'arribar de la mà de la velocitat.

Totes eixes idees es plasmen ben clarament a totes les obres exposades al Muvim, l'exaltació del luxe, la ciència, la política, el patriotisme i el feixisme. Els colors de la bandera italiana, el verd, el blanc i el vermell, són autèntics protagonistes de bona part de cartells publicitaris de companyies com l'automobilística Fiat o la de creuers transoceànics Conti di Savoia. Totes les obres desprenen la sensació de l'arribada de nous temps, de ràpida regeneració... tots els cartells abracen amb vigor la veneració de la velocitat i d'un nou ritme de vida, marcat pel patriotisme i per la disciplina del feixisme.

En definitiva, L'esperit futurista a la publicitat italiana resulta una col·lecció d'allò més esclaridora, atés que permet comprendre el visitant els valors, les idees i els afanys que portaren una societat concreta a creure's invencible, a creure quasi cegament en el feixisme i en els possibilitats d'un canvi vertiginós que hauria de venir, inevitablement, de la mà de la tecnologia i de l'exaltació de la pàtria.








 

Followers